プラスサイズモデルとして活躍しているソフィー・ターナーさんが、インスタグラムにセルライトがあらわになっている写真を投稿。全女性たちに「自分の体、そして自分自身を愛していこう」と呼びかけています。

セルライトといえば、多くの女性にとっては憎~い敵。ポコポコと波打つ肌よりも、つるんとしたなめらか肌のほうがいいし、できるものならどうにかして無くしたい。わたし含め、そんなふうに思っている人は少なくないかと思うんです。

【「女性がセルライトを持っているのは当たり前」】

ターナーさんが投稿した写真は、撮影の裏側をとらえたもの。

「始めにこの写真を見たとき自分のセルライトに対し怒りを覚えた」、とターナーさんはコメント。でも次の瞬間、「どうにかできるものではないし、現実を受け入れるべき」「女性にセルライトがあるのは当たり前のこと、醜いだとか気分が悪いだとか思うことを止める必要がある」と思ったのだそうです。

I done a photoshoot yesterday And these are some behind the scenes pictures – I was angry when I seen this pic because Of my cellulite – It was on my mind but why should it ? I am more than #cellulite I am more than the #bellyrolls and the #backfat and #celluliteisnormal !! It’s natural for us ladies to have cellulite and we need to stop seeing it as disgusting or ugly. Yes we all want smooth skin but we also need to accept reality! I’ve had cellulite since I was about 12 which is normal. After living with something for a decade it’s all apart of being me! And I’m still learning to love it and not hate it- it’s a slow road to #selflove but it’s the best thing you can do for your confidence and mental health 😊❤️

A post shared by S O P H I E T U R N E R (@sophieeturner) on

【自分を愛することはとても大切なこと】

「セルライトとは12歳の頃からの仲だし、10年も一緒に過ごしてきたのだからもはや自分の一部。だから今はセルライトを愛し、嫌わないことを学んでいる最中。 “自分自身を愛する” に至るまでの歩みはスローペースだけれど、自分に自信を持つため、そして精神を健康な状態に保つためには必要なことなのだ」と、ターナーさんは話していました。

【めいいっぱい自分を可愛がってあげよう♡】

ターナーさん自身もはじめはセルライトを嫌がっていたけど「受け入れる」方向へシフトした。このことに、わたしは非常に親近感を覚えました。

「自分自身を丸ごと愛する」って人によってはなかなか難しいとは思うのですが、ターナーさんが言うように、精神を安定させるうえでは大切なことだと思います。気持ちよく生きていけるよう、ゆっくりゆっくり時間をかけてでも、 “セルフラブ” の道を突き進みたいものですね♪

参照元:Instagram @sophieeturner
執筆=田端あんじ (c)Pouch

▼ターナーさん、お顔もとっても可愛いのですが、お尻のかたちも非常に美しいんです…!

Because I know yall wanted the back shot too 😘#nophotoshop #noretouching #nofilter

A post shared by S O P H I E T U R N E R (@sophieeturner) on

Love the skin you’re in ❤️😘 #nophotoshop #noretouchingneeded #nofilterneeded

A post shared by S O P H I E T U R N E R (@sophieeturner) on

Last month in NYC – any booking for photoshoots please email only! 💞

A post shared by S O P H I E T U R N E R (@sophieeturner) on

Although Coney Island beach isn't the cleanest it's still one of my fave places ❤️

A post shared by S O P H I E T U R N E R (@sophieeturner) on